اولین و بزرگترین مرکز پاسخ به شبهات غیرمقلدین فارسی زبان
.

جواب اميد خزاعي در مورد بستن دست‌ها در نماز- (۱۰)

قول خزاعي لامذهب:
سخن پاياني
با توجه به مطالبي که ذکر شد سنت اين است که دست ها در نماز بر روي سينه بسته شود و بستن دست ها زير ناف ضعيف است و همه ي علما و حتي خود علماي حنفي در ضعف آن اتفاق نظر دارند. پايان قول خزاعي)
سني گويد : عرض شد كه سنت گفتن بستن دست‌ها بر سينه از شما غيرمقلدان در مقابل قول حضرت علي رضي الله عنه كه فرمود :
«سنت گذاشتن دست راست بر دست چپ زير ناف است» قبول نيست ؛ زيرا پيامبر صلي الله عليه و سلم فرمود :« عليكم بسني و سنة الخلفاء الراشدين… »الحديث و نفرمودند كه قول غير مقلدان را كه مخالف اجماع است بر خود لازم بگيريد.
قول خزاعي کذایی :اما برخي از احناف که گفته اند احاديث محل بستن دست ها مضطرب و ضعيف هستند، اين سخن شان بدون دليل و طبق علوم حديث مردود است زيرا احاديث بستن دست زير ناف ضعيف است و از نظر قوت با احاديث بستن دست روي سينه مساوي نيست لذا اضطرابي هم در اين احاديث وجود ندارد.پايان قول خزاعي)
سني گويد : ما با دليل ضعف و اضطراب روايات بستن دست بر سينه را بيان كرديم. فقط شما لباس تعصب را از تن بيرون بياور و با ديد وسيع مطالعه کن
تا بفهمي.
قول خزاعي کذایی:اما اشکالات و اعتراضاتي که برخي بر حديث وائل بن حجر وارد کردند باز هم طبق شواهد و دلايل و اقوال علماي حنفي، مردود است و صحت احاديث بستن دست روي سينه ثابت است و هيچ يک از محدثين و علما نگفته اند که حديث وائل و هلب و طاوس ضعيف هستند حتي خود علماي احناف از احاديث بستن دست ها روي سينه دفاع کرده اند تا جايي که گفته اند صحيح و سنت اين است که  دست ها در نماز بر روي سينه بسته شود. پايان قول خزاعي)
سني گويد : آقاي خزاعي ! اشكالات و اعتراضات بر حديث وائل رضي الله عنه ثابت است كه مؤمّل در روايت آن منفرد است و روايت فرد سيء الحفظ در قبال روات ثقات ديگر كالعدم است. لذا عبارت علي صدره در روايت ايشان غيرمحفوظ است.  و حديث مصَحَّف قبيصه با وجود ضعف سندش هم نمي‌تواند شاهدي برايش قرار بگيرد.
از اين‌جاست كه خود راويان حديث،مثل امام احمد و امام سفيان بر آن‌ها عمل نكرده‌اند و گذاشتن دست بر سينه عملكرد هيچ‌يكي از سلف از صحابه , تابعين و تبع تابعين نيست.بنابراین صحت احاديث بستن دست روي سينه به هيچ وجه به ثبوت نرسيد. اما اين قولت كه « و هيچ يک از محدثين و علما نگفته اند که حديث وائل و هلب و طاوس ضعيف هستند» دجلي بيش نيست؛
زيرا ما از امام خود شما آلباني تضعيف حديث وائل را به اثبات رسانيديم.
از شيخ شعيب ارنؤوط تضعيف سند هلب را نقل كرديم.
حديث طاوس علاوه از علل سندش مرسل هست كه نزد خود شما حديث مرسل جزو احاديث منقطع و ضعيف مي‌باشد و نيازي نيست كه ما تصريح به ضعف آن بكنيم.
و دجل بودن اين قول آخر شما :
«حتي خود علماي احناف از احاديث بستن دست ها روي سينه دفاع کرده اند تا جايي که گفته اند صحيح و سنت اين است که  دست ها در نماز بر روي سينه بسته شود.»
نيز به اثبات رسانيده شد. شما نام يك عالم فقيه حنفي را بگير كه گفته باشد « سنت اين است که  دست ها در نماز بر روي سينه بسته شود» و حنفي بودنش را نيز به اثبات برسان نه اين كه نام غيرمقلد را گرفته و او را حنفي جا بزني.
قول خزاعي:اميد است که اين پست مفيد واقع گردد. نويسنده: اميد خزاعيپايان قول خزاعي :
سني گويد : آقاي خزاعي ! دجل‌كاري شما مفيد واقع نشد و شما را در بين مردم ذليل ساخت.
آن سخنهای چوماروکژدمت/
ماروکژدم گردد وگیرد دُمت /
هداك الله يا خزاعي!
‌آن قفس بشکست وآن هندو بگریخت❋
آن سبوبشکست وآن پیمانه بریخت❋
پایان…

تمامی حقوق برای سایت راه حقیقت محفوظ است(ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد)پاسخ به شبهات غیرمقلدین,پاسخ به شبهات سلفی,پاسخ به شبهات وهابی.