تحدی و چیلنج

ای لامذهبان این مسائل را پاسخ دهید(۶)

۵۱اگرمسائل فقه ترک داده شود بخاطر اینکه ظنی الثبوت اند  .ليكن مسائل إجماعي فقه، ظني نيستند زيرا إجماع به حكم حديث معصوم عن الخطاء است .بنابراين حكم ترك مسايل إجماعی چیست ؟
۵۲ناگفته نماند احادیث متواترخیلی کم هستند واکثراحادیث صحیح، اخبارآحاد می باشند که ظنی الثبوت اند .چرا شما دربخش احادیث آحاد ، ظن را تسلیم می کنید حال آنکه 《إن الظن لايغني من الحق شيئا》.ودربخش فقه ظن را نمي پذیرید.
پاسخ این سئوال برشماقرض است إلى يوم الحساب.؟
۵۳تعريف جامع ومانع حدو تعزير را مرقوم داريد درضمن برای تعریف این چیزها ازکتب مقلدین استفاده نکنید پاسخ صرفا قرآن وحدیث باشد؟
۵۴درسنن ترمذی ج۱ص ۲۲۹-وابن ماجه ص ۱۸۷ ازابن عباس روایت است که آنحضرت ص فرمود:《من اتى بهيمة فلاحد عليه》.مطلب صحيح اين حديث چیست ؟ آیا ابن عباس ، امام ترمذی ، ابن ماجه قزوینی ومحدثین دیگرکه درمورداین حدیث سکوت کرده اند آیااین عمل نزد آنها حلال است ؟
سئوال الزامی که غیرمقلدین برمسایل فقهی ایراد می گیرند:آیا برای این محدثین روا بود که چنین حدیثی را درکتب خویش مکتوب دارند.؟
۵۵درحدیث آمده است 《ایماإمرأة نكحت نفسها بغيرإذن وليها فنكاحها باطل …..》.ترمذى وإبن ماجه ص ۱۳۶٫حال اگرزنی بدون اجازه ولی نکاح کرد وبااو همبستری انجام شد ، براین دوتا حد رجم واجب است یا ۱۰۰ضربه شلاق ؟؟
۵۶آیا خدا ورسول فرموده اند که بخاری ومسلم صحیحین هستند ؟ واگرکسی کسی این دوکتاب را به عنوان صحیحین، قبول نکند منکرخدا ورسولاست ؟
۵۷قطعا شما متسلفین درپاسخ عظمت بخاری ومسلم می گویید: دلیل صحیحین بودن بخاری ومسلم این است که این دو کتاب را تلقی بالقبول امت حاصل شده است .
درصورتی که فقط اکثرعلماء  این دوکتاب را تلقی بالقبول نموده اند که دو درصد جامعه را تشکیل می دهند آن هم به مشکل.لیکن مذاهب ایمه اربعه را ۱۰۰% تلقی بالقبول امت حاصل است که ازمیان آنها  ۹۸%فقط مذهب امام اعظم را حاصل است
آیا این دلیل حقانیت مذاهب اربعه ومذهب حنفی نیست.؟
۵۸اهلسنت بر۳۲حدیث متفق علیه، انگشت انتقاد گذاشته اندامعان النظرشرح نخبه ص۵۷ولی برمسایل اجماعی ایمه اربعه هیچ انتقادی نشده است .آیا عظمت اجماع ایمه اربعه برصحیحین ثابت نمی شود.؟
۵۹بر۱۱۲صدو دوازده حدیث امام بخاری انتقاد شده است نیز بر۱۳۰حدیث امام مسلم ،.وامام بخاری از۴۳۵راوی حدیث اخذ نموده اند که امام مسلم ازآنها حدیث روایت نکرده است.ودرمیان آنها ۸۰راوی متکلم فیه می باشند.امام مسلم از۶۲۰ راوی حدیث ، جمع آوری نموده اند که امام بخاری ازآنها حدیث ، جمع نکرده است ، ودرمیان این راویان ۱۶۰راوی متکلم فیه هستند.امعان النظرشرح نخبه ص۵۷٫
حال پرسش این است ازیک میلیون ودویست ونود هزار مسایل اجتهادی امام اعظم رحمه الله تعالی ، ۵الی ۱۰ تا مسئله تنقید شود، آیا این دلیل عظمت وجلالت شان اما اعظم ابوحنیفه رحمه الله تعالی نیست ؟
۶۰امام ابوحنیفه ازتابعین بشمارمی رود ودر بشارت 《والذین اتبعوهم بإحسان رضى الله عنهم ورضو عنه 》شاما اند ومصداق احادیث 《خیرالقرون قرنی الخ 》هستند ،امام بخاری ومسلم ازتبع تابعین می باشند آیا امام بخاری ومسلم افضل اند یا امام ابوحنیفه رحمه الله تعالی ؟؟
↩ادامه دارد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن