پاسخ به شبهات فقهی

جواب ۱۴ اعتراضِ غير مقلدين.(۱)

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله و كفی , و الصلاة و السلام علي عباده الذين اصطفی . اما بعد

اعتراض١. مسئله تقسیم نجاست خفيفه و غليظه در حديث نيامده؟

جواب حنفي : پس چرا در حديث آمده است كه بول جاريه شسته مي‌شود و بول غلام لم يأكل الطعام نضح يا رش كرده مي‌شود؟

اگر بول غلام مثل بول جاريه نجاست غليظه است, بايد هر دو تا شسته شوند, و اگر بول جاريه همانند بول غلام است يعني خفيف است پس چرا در آن رش و نضح كافي نيست؟!ازاين حديث مشخص شد كه برخي نجاست‌ها غليظه و بعضي خفيفه‌اند.

دلايل شرعي نزد ما چهار اند : كتاب الله (قرآن مجيد) , سنت , اجماع و قياس. و اگر تمام مسايل در قرآن و سنت مي‌آمدند نيازي به اجماع و قياس نبود, لذا مسايلي به صورت صريح در قرآن و سنت نيامده‌اند كه حكم آن‌ها از اجماع امت و قياس شرعي گرفته مي‌شود.امّا شما كه منكر اجماع و قياس هستيد به سوالات ذيل جواب دهيد :آيا در حديث آمده است كه برخي روايات صحيح٬ برخي ضعيف, برخي حسن و برخي منكر, بعضي عزيزو… و… و… هستند؟آيا در حديث آمده است كه كتاب‌هاي امام بخاري و امام مسلم صحيح اند؟آيا در حديث آمده است كه سنن اربعه را به دو نوع تقسيم كنند : صحيح و ضعيف چنان‌كه آقاي آلباني كرده‌است؟

آيا در حديث آمده است كه اذان در بلند گو داده شود؟

آيا در حديث آمده است كه فلان نماز را سر فلان ساعت و فلان دقيقه بخوانيد؟ و… و… و…

نزد ما دلايل شرعي چهار اند : كتاب الله (قرآن مجيد) , سنت , اجماع و قياس. و اگر تمام مسايل در قرآن و سنت مي‌آمدند نيازي به اجماع و قياس نبود, لذا مسايلي به صورت صريح در قرآن و سنت نيامده‌اند كه حكم آن‌ها از اجماع امت و قياس شرعي گرفته مي‌شود.

اعتراض٢- فتح دادن خارج از نماز مفسد عندهم(احناف) لا عندنا؟

جواب حنفي :اي معترض غير مقلد ! مسأله را روشن نكرده‌اي! اگر منظورت اين است كه كسي كه در نماز نيست و نمازي‌اي را كه سهو خورده فتح بدهد اين مفسد نماز است , اين درست نيست ؛ زيرا فتح و سخن ديگران نمازِ نماز خواننده را به طور مطلق فاسد نمي‌كند.

اگر مصلِّي يعني نماز خوان فوري سخن فتح دهنده را قبول كند و مطابقش فتح او عمل كند در اين صورت به علّت اين‌كه تعليم و تعلم در نماز صورت گرفته‌است نمازش فاسد مي‌شود, امّا اگر كمي تأمّل كند و متوجه اشتباهش بشود و آن را اصلاح كند در اين صورت نمازش فاسد نشده است.بنا بر اين وقتي كه مسأله مقيد است و شما آن را به صورت مطلق بيان مي‌كنيد , اين تحريفي در بيان مسايل مذهب حنفي و خيانتي است.

وقتي كه فتواي شما بر عدم فساد نماز است , آيا بر اين ادّعاي خويش مي‌تواني دليلي از قرآن و سنت صحيح صريح ارائه دهيد؟!

آيا در قرآن مجيد آمده است كه فتح دادن خارج از نماز مفسد نماز نيست؟

آيا در حديث آمده است كه فتح دادن خارج از نماز مفسد نماز نيست؟اگر در قرآن و حديث آمده است آن را ارائه دهيد .اگر در قرآن و حديث نيامده است..چرا از ديگران تقليد مي‌كنيد در حالي كه تقليد نزد شما شرك يا لااقل گمراهي است؟!

اعتراض ٣_ مسئله چاه در حدیث نیامده که برای گنجشک٢٠ دلو و غیره؟

جواب حنفي :دليل حنفيه قياس است. اما شما كه مدّعي هستيد كه احكام را فقط از قرآن و سنت مي‌گيريد نسبت به مسايل ذيل كه در كتب شما آمده است چه مي‌گوييد : و المني طاهر, و كذلك الدم غير دم الحيض, و رطوبة الفرج, و الخمر, و بول الحيوانات غير الخنزير».يعني, مني پاك است و هم چنين علاوه از خون حيض ديگر خون‌ها پاك‌اند, و رطوبت فرج و بول حيوانات به جز خوك پاك اند.كنز الحقائق, ص۱۲

اي غير مقلدان! در حديث نيامده است كه مني پاك است؛در حديث نيامده است كه علاوه از خون حيض ديگر خون‌ها پاك اند ؛در حديث نيامده است كه رطوبت فرج پاك است؛ در حديث نيامده است كه شراب پاك است؛ در حديث نيامده است كه علاوه از شاش خوك شاش‌هاي ديگر حيوانات پاك اند.

لذا جواب شما در قبال اين مسايل چيست؟ همان جواب شما در اين مسايل جواب ما در مسأله‌ي مورد اعتراض شماست.

اعتراض۴- اتصال در صفوف واجب است اما شما جدا جدا می ایستید؟

جواب حنفي : اوّلاً ثبوت وجوب را از حديث ارائه بدهيد كه در كدام حديث صحيح آمده است كه اتّصال صفوف به اين نحو كه فقط انگشت‌هاي كوچك پاها با هم بچسبند و شانه ها از هم فاصله داشته باشند, واجب است؟

آيا پيامبر صلي الله عليه و سلم دستور داده‌اند كه قسمت انگشت كوچك پا‌ها را به هم بچسبانيد؟

الحمد لله كه حنفيان متصل مي‌ايستند٬ شما غير مقلدين هستيد كه با باز كردن پاهايتان در قيام از هم فاصله مي‌گيريد و بين شانه‌هاي‌تان فاصله‌ي زيادي مي‌افتد. در هيچ حديثي نيامده است كه انگشت كوچك پا را با انگشت كوچك پاي ديگر مقتدي بچسبانيد. در حديث ابي داود بحث از چسباندن شانه و زانو و كعب از صحابه است

ولي شما غير مقلدان هيچ يكي از اين سه عضو را در حال قيام نمي‌چسبانيد بلكه كعب را به انگشت كوچك پا تأويل مي‌كنيد باز ديگران را تهمت تأويل مي‌زنيد.

ادامه دارد…

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن