تحدی و چیلنج

غیرمقلدان این مسائل را پاسخ دهید(۷)

غیرمقلدان مدام جهت تشویش اذهان عمومی این پرسش را مطرح می کنند .چرا سه امام دیگراز رأى امام ابوحنیفه برگشتنه و او را تخطئه نمودند .؟
پاسخ : اختلاف نظردرمسائل اجتهادی به معنای تخطئه يکدیگر نیست .چون خود شریعت این مجال را برای مجتهدین عنایت کرده است .

-۱به دلیل اختلاف نظرصحابه درجریان خواندن نمازعصرهنگامی که پیامبرصلی الله علیه وسلم آنها را به طرف قبیله بنی قریظه گسیل داشت.
-۲نیزپیامبرص فرمود: اگرحاکم وقاضی درست اجتهاد کرد مستحق دو پاداش است واگراجتهادش نادرست بود سزاواریک اجر است.
پاسخ سوم الزامی
۶۱چرا امام مسلم ، ابوداودوابن ماجه درکتاب هایشان به سند امام بخاری ، یک حدیث هم روایت نکرده اند؟ وامام نسائي فقط یک حدیث را به سند امام بخاری روایت نموده است .آیا  عدم روایت این بزرگوان ازسند بخاری نشانگر تخطئه ايشان است ؟
۶۲به چه علتی امام ترمذی درکتاب گرانسنگ اش مذاهب فقهی تمام فقهاء را نقل می کندلیکن آراء فقهی امام بخاری را بیان نمی کند؟ آیا غیرازاین است که ایشان امام بخاری را فقیه نمی دانست ؟
۶۳چرا امام ترمذی درکتاب اش اقوال جرح وتعدیل ایمه دیگررا بکثرت ذکر می کند ولی ازامام بخاری را فقط دوسه جا نقل نموده اند؟
۶۴-چرا علامه ذهبی درمیزان الاعتدال وحافظ ابن حجر در تهذیب التهذیب درمورد بسیاری ازراویان ، درمقابل امام بخاری اقوال ایمه دیگررا ترجیح داده اند؟آیااین نشانگرتخطئه امام بخارى است؟
۶۵اهلسنت وجماعت اجماع کرده اند که حد نوشیدن شراب ۸۰ضربه شلاق است .
درهدایه کتاب فقهی احناف مذکور است ازنوشیدن یک قطره شراب حد جاری می شود.دربخاری ج۲ص۱۰۰۲ چاپ پاکستان ازحضرت سائب بن يزيد وحضرت على روايت است درزمان آن حضرت صلی الله علیه وسلم برای نوشیدن شراب حدی تعیین نبود؟
۶۶درکتب فقهی احناف ( هدایه ، عالمگیری وغیره)نوشته شده است که شراب هیچ ارزش وقیمتی ندارد .اگرکسی شراب های شخصی را ریخته وتلف کرد براوهیچ ضمان وتاوانی نیست .اشتباه بودن وصحیح بودن مسئله موردنظر را طبق شرائط مطروحه فوق ،إثبات نموده نظريه خود را ازكتب مستند ومعتبرتان بیان دارید؟
۶۷درصحیح بخاری ج۲ص۸۲۶ لفظ خمرآمده است اگرماهی را درشراب (خمر) انداخته سپس روی آفتاب بگذارندمصرف اینگونه ماهی جایزاست .لطفا حکم این مسئله را وضاحت فرمائيد ؟
۶۸درصحیح بخاری ج۲ص۸۳۷ ازلفظ خمر(شراب) آمده است که نوشیدن شراب عسل(شهد) درصورتی که نشه نکند اشکال ندارد.درصورت مسئله فوق برامام بخارى وامام مالك چه فتواى می دهید ؟
۶۹حضرت عمرفاروق  ، ابوعبیده ومعاذ رضی الله عنهم نوشیدن طلاء مثلث وحضرت ابوجحیفه نوشیدن طلاءنصف را جایز قرارمی دادند .بخاری ج۲ص ۸۳۸٫
شما که دراینگونه مسائل كتب فقهي احناف رانقد مي كنيدحال بگوئيد حكم شرعی امام بخاري واین چهاربزرگوار چیست ؟
۷۰شخصى پس ازگرفتن وضو سرش را اصلاح کرد آیا تجدید کند یا دوباره سررامسح کند فرض است یا سنت ؟
↩ادامه دارد

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن