اولین و بزرگترین مرکز پاسخ به شبهات غیرمقلدین فارسی زبان
.

غیرمقلدین می گویند: نزداحناف نماز خواندن روی پوست سگ جایز است

غیرمقلدین می گویند: نزداحناف نماز خواندن روی پوست سگ جایز است
مولوی محمد عمرسربازی رحمه الله در کتاب” موارد الشوارد ” گفته است که نماز خواندن روی پوست سگ جایز است.
پاسخ:
از آنجایی که مدیران انجمن علمی تحقیقی راه حقیقت باهوش تر از غیر مقلد بودند از ایشان آدرس صفحه و اصل عبارت را خواستند اما غیر مقلد فقط گفتند در صفحه آخر ختامه مسک است.
اما از آوردن اصل عبارت کتاب شانه خالی کرد.
قبل از ذکر اصل عبارت کتاب ” موارد الشوارد ” این نکته را فراموش نکنید↯↯
دو گروه به خاطر انتصار تفکر خود و تخریب مذاهب دیگران از دروغ گفتن ابائی ندارند.
یکی روافض دیگری لامذهبیت.
یادم هست مولانا عبدالله امیری گفت: هرگاه غیرمقلدان مسئله ای را از کتب احناف به عنوان انتقاد پیش کردند بدان که دروغ گفته اند یا اینکه اصل عبارت را قیچی یا تحریف معنوی کرده اند.
اینک می پردازم به اصل عبارت کتاب، توجه بفرمایید↯
…علی ما یجوز ابوحنیفة رضی الله عنه، فدبس جلد کلب مدبوغا….
طبق مذهب امام ابوحنیفه بر روی پوست سگ در حالی که با دباغت و رنگ کردن تیره شود (نمازجایز است).
پاسخ اول : غیرمقلد به خاطر تشویش اذهان جوانان و تخریب، اصل عبارت را قیچی کرده، بحث دباغت پوست را مطرح نکرده است.
در ثانی:
در حقیقت مولانا اینجا یک واقعه ای را از سلطان محمود سبکتگین نقل کرده است که در مورد نماز احناف است.
جواب سوم:
احناف از طرف خود چنین فتوایی را نداده اند بلکه از صاحب گنبد خضرا محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم در مورد پوستی که رنگ کرده شود نقل نموده اند که پاک است.
?دلیل احناف:
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَيُّمَا إِهَابٍ دُبِغَ فَقَدْ طَهُرَ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ قَالُوا فِي جُلُودِ الْمَيْتَةِ إِذَا دُبِغَتْ فَقَدْ طَهُرَت
ترمذی: ۱۶۵۰
امام ترمذی می گوید: هذاحدیثٌ حسنٌ صحیح ٌ
همچنین این حدیث در (سنن ابی داؤد:۳۵۹۴- نسائی:۴۱۶۸-ابن ماجه ۳۵۹۹- مسند احمد:۱۷۹۷-
مؤطا مالک: ۹۴۳- سنن دارمی ۱۹۰۲) آمده است.
ترجمه : حضرت ابن عباس می گوید: آنحضرت صلی الله علیه وسلّم فرموند: هر پوستی که دباغت و رنگ کرده شود پاک می شود.
دیدگاه اکثر اهل علم برهمین است که هرگاه پوست مردار رنگ کرده شود پاک می شود.
البته احناف از این عمومیت دو چیز را استثناء کرده اند یکی پوست انسان ،بخاطر شرافت و کرامت انسان به دلیل آیه ” و لقد کرّمنا بنی آدم ..”
دیگری پوست خنزیر به خاطر اینکه نجس العین است که در قرآن آمده است.
دلیل دوم:
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ إِذَا دُبِغَ الْإِهَابُ فَقَدْ طَهُرَ
صحیح مسلم: ۵۴۷
;عبدالله بن عباس رضی الله عنه می گوید: من از رسول اکرم صلی الله علیه وسلم شنیدم فرمود: پوست با دباغت و رنگ کردن پاک می شود.
جواب چهارم:
آقای غیرمقلد!
آن سخن های چو مار و کژدمت          مار و کژدم گردد و گیرد دُمت

می طلبید شما نخست سیری به دشت غیر ذی زرع لامذهبان سری می زدی بعد نوک پیکان حملات را بسوی فقه زیبای احناف نشانه می گرفتی؟
بقول شاعر:
آن کس که زشهر آشنایی است         داند که متاع ما کجایی است
(نظامی)
سگ نزد غیرمقلدان:
نواب صدیق حسن خان می نویسد:
حدیث لیس زدن سگ، بر ناپاک بودن خون، موی و عرق آن دلالت نمی کند بلکه این حکم به لیس زدن سگ خاص است.
بدور الأهلة ص۱۶.
نواب وحید الزمان می نویسد:
مردم درباره پس مانده خنزیر و سگ اختلاف نموده اند راجح این است که پس مانده آنها پاک است چنانکه قبلا بیان شد. همچنین درمورد ادرار و مدفوع سگ اختلاف کرده اند اما حقیقت این است هیچ دلیلی بر ناپاک بودن آن وجود ندارد.
نزل الأبرارج۱ /۵۰-۵۹
شیخ آلبانی می گوید:
” یطهّر الٳهاب بالدبغ و لو ٳهاب خنزیر ”
پوست با دباغت و رنگ کردن پاک می شود اگرچه پوست خوک هم باشد.
الثمر المستطاب ۱/ ۷-۶
آیا غیرمقلدان به خود اجازه می دهند که این فتوای شیخ آلبانی را بعنوان انتقاد پخش کنند؟
حالانکه شیخ آلبانی می گوید: حتی پوست خوک هم با رنگ کردن پاک می شود.
لوتی تو برو لقمه ی خود گاز بزن                 پشتِ سر مردمان تو کم ساز بزن

و ما علینا الا البلاغ المبین

تمامی حقوق برای سایت راه حقیقت محفوظ است(ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد)پاسخ به شبهات غیرمقلدین,پاسخ به شبهات سلفی,پاسخ به شبهات وهابی.