دفاع از امام اعظم ابوحنيفهمسائل گوناگون

جواب اعتراض غيرمقلدين مبني بر اينكه امام اعظم رضي الله عنه، الله تعالی را در خواب ديده اند

جواب اعتراض غيرمقلدين مبني بر اينكه امام اعظم رضي الله عنه، الله تعالی را در خواب ديده اند

درکتاب« درمختار» واقعه اي بيان شده است كه امام اعظم رض، الله تعالی را در خواب ديده اند و غيرمقلدين لامذهب مدعي هستند كه احناف در اين قضيه غلو كرده اند.

و مي گويند :كه احناف و امام اعظم رض كذاب و در خطا ميباشند زيرا كه زيارت الله متعال، در خواب غيرقابل باور ميباشد و امكان ندارد و هر كس كه همچين ادعايي بكند كذاب و در گمراهي ميباشد.

 

قبل از همه چيز باید خاطر نشان سازم كه اين واقعه امام اعظم رض را فقط احناف نقل نكرده اند

بلكه اين واقعه را  شيخ يوسف صالح الشافعي هم رح در كتاب خويش “عقود الجمان في مناقب ابي حنيفه النعمان” نقل كرده اند در حالي كه شافعي مذهب ميباشند.

 

آيا شما غيرمقلدين لامذهب اين را اعتراف مي كنيد كه شيخ يوسف صالح شافعي رح هم غلو كرده اند  و آيا ايشان كذاب هستند؟

 

علاوه بر اين امام احمد بن حنبل رح هم الله متعال را در خواب ديده اند كه اين واقعه در كتاب امام ابن جوزي رح به نام “مناقب امام احمد بن حنبل رح ” و امام ذهبي رح در كتاب خويش “سير اعلام النبلاء” ذكر كرده اند.

حال سئوال از غيرمقلدين لامذهب اين است كه آيا امام احمد بن حنبل رح هم كذاب بوده اند؟

و آيا امام ابن جوزي رح و امام ذهبي رح كه اين واقعه را نقل كرده اند كذاب ميباشند؟

سخن اينجاست كه آيا امكان دارد الله متعال را در خواب ديد يا نه ؟

 

لامذهبان با مغزهاي كپك زده خویش اول به كتب علماي خويش ملاحظه كنند كه آنها اين را انكار نمي كنند

 

يكي از شيوخ غيرمقلدين لامذهب جناب (شيخ الكل فی الکل) نذير حسين دهلوي در فتاواي نذيريه مي گويد:

اگر كسي دعوي كند كه الله متعال را در خواب ديده است جايز ميباشد.

(فتاواي نذيريه ج۱ ص۶۱)

 

شيخ الاسلام بن تيميه رح نقل مي كنند كه:

اگر شخصي الله تعالی را در خواب ديدند آن بيننده طبق حالات و اعمالش الله متعال را به هر صورتي ميبيند اگر آن شخص بيننده آدمي نيك و صالح باشد پس الله متعال را به بهترين صورت خواهد ديد به اين خاطر است كه نبي اكرم صلي الله عليه و سلم الله متعال را به بهترين صورت ديدند.

(مجموع الفتاوي ج ۵ ص۲۵۱)

 

شيخ بن باز رح در فتاواي خويش ميگويد:

در دنيا هيچ شخصي نميتواند الله متعال را با چشمهايش ببيند اما در خواب ممکن است که الله متعال را زيارت كرد(ديد) و طبق حالات دلهايشان،مكاشفات و مشاهدات قلبي شان امكان دارد.

(فتاواي بن باز ج ۲ ص ۱۲۷)

 

و اين در فتواي سعودي به نام فتاوي لجنه الدائمه هم موجود ميباشد.

ج۲ص۲۳۵

 

حال سئوال از لامذهبان غيرمقلد:

اگر نزد شما زيارت الله متعال در خواب غيرممكن و اگر كسي آن را جايز بداند كذاب هست پس اين را هم بايد بدانيد كه

كذب بودن فتواي نذير حسين دهلوي رح،ابن تيميه رح،ابن باز رح وواقعه امام احمد بن حنبل رح هم و كساني كه اين واقعات را نقل كرده اند هم كذاب هستند؟

فماهو جوابکم فهوجوابنا.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن