نقد البانی

نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی

نقد-کتاب-صفة-صلاة-النبی

بخش اول

جناب آقای عبدالله ریگی احمدی  مترجم کتاب می گوید:

کتابی که پیش رو دارید ترجمه فارسی کتاب معروف محدث بزرگ قرن، شیخ محمد ناصر‌الدین آلبانی به نام «صفة صلاة النبی» می‌باشد.

 در پاسخ می گویم:

جناب آقای احمدی چرا با دروغ وتزویر می خواهید جناب آلبانی را بزرگترین محدث قرن معرفی کنید؟

مگر خبر ندارید جناب آقای آلبانی چه خیانت بزرگی نسبت به احادیث پیامبرص انجام داده؟

خیانتی که در طول تاریخ اسلام بی سابقه استبنا بر سلیقه ی شخصی اشویا هر نیتی دیگر احادیث صحیح را ضعیف و احادیث ضعیف را صحیح قرار داده است .شما می توانید به کتاب تناقضات_الألبانی_الواضحات_حسن_بن_علی_السقاف که توسط محدث هم عصرش نگاشته شده است مراجعه کنید.

این هم لینک دانلود کتاب:

 

http://www.sunnihanafi.blogsky.com/category/cat-7/

 قریب به صد کتاب قطور از علمای بزرگ  ردیه علیه آلبانی نگاشته اند  و آلبانی را متهم به خیانت و بی سوادی و اهل هوی …و… کرده اند.نیزایشان کتب صحاح سته وعلم جرح وتعدیل رانزد هیچ محدثی فرا نگرفته است  .

به عنوان مثال چند نمونه درج می شود.

  1. قاموس شتائم اﻵلبانی؛ از حسن بن علی سقاف شافعی
  2. القول المقنع فی الرد علی الالبانی المبتدع؛ از علامه شیخ عبدالله بن صدیق غماری
  3. الالبانی؛شذوذه واخطاؤه؛ از علامه محدث شیخ حبیب الرحمان اعظمی

جناب اقای احمدی مقلدآلبانی ومترجم کتاب وی می گوید:

کتاب حاضر بهترین و صحیح‌ترین کتاب در مورد نماز پیامبر خداص است. زیرا مؤلف، نماز پیامبر خداص را بدون تعصب نسبت به مذهب خاصی از مذاهب رایج، با کنجکاوی فراوان و از خلال صحیح‌ترین کتاب‌های حدیث جمع‌آوری نموده است.

در پاسخ می گویم:

جناب اقای احمدی از خدابترس چرا حقائق را وارونه جلوه می دهی؟

اهل مذاهب را متهم به تعصب می کنید ولی تعصب چشمان شما را کور کرده وآب آن ازبینی شما می چکد.

 پاسخ نخست :

بدان نماز اهل سنت والجماعه طبق روش صحیح پیامبر ص است

ودر ثانی مؤلف یعنی جناب آلبانی چون دشمنی خاصی با مذاهب اربعه بالخصوص مذهب احناف داشته  با تعصب ودروغ وتزویر این کتاب را نوشته است.

ثالثا: ما  شمارا به تحدی ومناظره علمی می طلبیم اگرمی توانید نماز را با تمام جزییات از کتب حدیث البته بدون سرقت اصول فقهی مذاهب اربعه اثبات کنید.

جواب دوم:

اولا جناب آلبانی از حدیث ضعیف در کتاب صفة الصلوه النبی استفاده کرده استوبنابر تعصب ودشمنی با اهل سنت احادیث صحیح را کتمان کرده است. برای نمونه به یک مورد از احادیث ضعیف اشاره می کنیم:

آلبانی در  صفحه ی ۶۵و۶۶ می نویسد:بستن دست‌ها، روی سینهرسول‌الله ص دست‌ها را روی سینه می‌بست»

 

در جواب می گویم:

در کتب سته اهل سنت حدیث صحیح ومرفوعی دال بر بستن دست بر سینه اصلا وجودندارد .وفقط یک حدیث در صحیح ابن خزیمه موجود است که آن هم به شدت ضعیف است.حدیثی که مستدل آقای البانی است، در کتاب ابن خزیمه اینطور آمده است: عن وائل بن حجر ره قال: صلیت مع رسول الله ص فوضع یده الیمنی علی یده الیسری علی صدره

محدثین کرام در رابطه با سند این حدیث بحث نموده اند وآن را  خیلی ضعیف قرار داده اند.

چون در سند آم مؤمل بناسماعیل «متفرد» است و فقط ایشان روایت «علی الصدر» روی سینه را از وائل بن ححر ره روایت می کندخود جناب ناصرالدین آلبانی تعلیقی که برای صحیح ابن حزیمه نوشته است تحت عنوان همین حدیث که از طریق ( مؤمل بن اسماعیل) از وائل بن حجر روایت شده می نویسد: اسناده ضعیف.یعنی سند این حدیث ضعیف است; زیرا در سند آن مؤمل بن اسماعیل است و او کم حافظه استحافظ ابن حجر ره در تهذیب التهذیب می نویسد: امام بخاری میگوید مؤمل بن اسماعیل منکر الحدیث است

وامام بخاری می گوید: درمورد هرکسی من گفتم 🙁هومنکرالحدیث فلاتحل الروایة عنه .) وي منكرحديث استروايت كردن از حلال نيست.

حافظ ابو زرعه ره میگوید: در حدیث مؤمل بن اسماعیل خطاهای زیادی وجود داردعده ای گفته اند: کتابهایش مدفون گشته اند . لذا از حفظ حدیث روایت نموده و دچار خطا شده است.ناگفته نماند حدیث مرسلی درابوداود هستروایت فوق مرسل و ضعیف است چون یکی ازراویانش سلیمان بن موسی است که نزد محدثین ضعیف است.نیز حدیث مرسل نزدشما لامذهبان قابل حجت نیست.

دوما :

بزرگترین خیانت جناب آلبانی این ست که برای پوشاندن دروغ خود به امام ترمذی دروغ بسته است.آلبانی در پاورقی همان صفحه۶۶ می نویسد:ابوداود و ابن خزیمه با لفظ و مؤطا با معنی و ترمذی یکی از سندهای این حدیث را حسن دانسته است.

 

در جواب می گویم:

جناب به اصطلاح محدث عصر در کتب سته هیچ حدیث مرفوعی دال بر بستن دست بر سینه نیست.

ولی قابل توجه است که:همین حدیث را امام احمد بن حنبل ره در مسند خود از طریق عبدالله بن ولید از سفیان از عاصم بن کلیب از پدرش از وائل بن حجر روایت می نماید، و در آن بحثی از بستن دست ها روی سینه وجود ندارد.

نیز امام احمد ونسایی از طریق زائده از عاصم از پدرش از وائل بن حجر روایت می نمایدوهمچنین ابوداوود از طریق بشر بن المفضل از عاصم از پدرش ازوائل بن حجر ، ونیز از ابن ماجه از طریق عبدالله بن ادریس وبشر بن المفضل از عاصم از پدرش از وائلو احمد از طریق عبدالواحد وزهیر بن معاویه وشعبه از عاصم از پدرش ازوائل وابوداود طیالسی در مسندش ص ۱۳۷ حدیث شماره ۱۰۲۰وابن حبان از سلمه بن کهیلازشعبه از سلمه بن کهیل از حجر بن علقمه از وائلوخود ابن حزیمه از طریق ابن فضیل از عاصم بن کلیبنیزاز طریق عاصم بن کلیب از حجر و نیز از طریق ابن ادریسروایت کرده اند

خلاصه تمام این راویان محترم همین حدیث وائل بن حجر را بدون از افزوده ی علی صدره روایت کرده اندیعنی هیچ یکی از این راویان بستن دست بر روی سینه را روایت نکرده اند.پس چطورشما می گویید امام ترمذی گفته است که حدیث علی صدره حسن است!؟نه جناب در روایت امام ترمذی لفظ علی صدره موجود نیست بلکه این گفته ناشی از توهمات شما است.

الله شما را مغفرت کند.

جناب البانی در صفحه ۱۲ می گوید: بی‌تردید، پی بردن و عملی نمودن چنین نمازی برای عموم مردم و حتی برای برخی از علما نیز به خاطر پیروی از مذاهب مختلف، دشوار است.

در جواب می گویم:

 خنده ام می آید از حرف ایشان ،

آری !برای ما دشوار ست که از اتباع سلف صالح دست بکشیم ومثل ریگی احمدی مقلد شما مبتدع باشیم وطبق هوای نفسانی بزرگترین فریضه ی الهی یعنی نمازمان را برباد کنیم .همانا مشاهده شد این جناب جهت پیشبرد اهداف خویش حتی پشت سر ائمه ی محدث دروغ بستند.

↩ادامه دارد….

Www.rahehagigat2.rozblog.com.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن