مناظرات

بازگشت وتوبہ یک غیرمقلدبه سواد اعظم(۳)

بازگشت-و-توبه-غیر-مقلد۳

بازگشت وتوبہ یک غیرمقلدبه سواد اعظم

قسمت سوم:

مسعود:الحمدلله !آیه دوم را نیزپیش می کنم .

(ومن یشاقق الرسول من بعدماتبین له الهدی ویتبع غیرسبیل المومنین نوله ماتولی ونصله جهنم وسآءت مصیرا.)نساء۱۱۵٫

ترجمه:هرکسی باپیامبرص مخالفت ورزدپس ازآنکه راه هدایت برایش روشن شده وراهی جزراه( عموم)مومنان درپیش گیرد،اورا به همان جهتی که دوستش داشته است رهنمود می گردانیم وبه دوزخش می گر دانیم،ودوزخ چه بدجایگاهی است!ازاین آیه نیز پیروی جائز مومنین ثابت می شود.

عبدالجلیل:پیروی مومنین چگونه جایز است.

مسعود:توجه کنید!دراین آیه آن افراد راهشدارمی دهدکه (یتبع غیرسبیل المومنین)

یعنی راه وروشی غیرازراه عموم مؤمنان برگزیند، ومدعای شما این است که علاوه ازپیامبرص پیروی کسی دیگرجایزنیست ،.وآیه ی دیگری هم به سمع مبارک شما برسانم(والذین آمنواواتبعتهم ذریتهم بایمان ألحقنا بهم ذریتهم ) طور۲۱٫

ترجمه:کسانی که خودشان ایمان آورده اندوفرزندانشان ازایشان درایمان آوردن پیروی کرده اند(دربهشت)فرزندانشان را بدیشان ملحق می گردانیم .دراین آیه تعریف آن فرزندان است که آنها ازپدران باایمان خویش پیروی نموده اند.وشما مدعی هستی که بجزپیامبرص پیروی کسی دیگرجایزنیست .حال آنکه دراین آیه ازاین فرزندان بابت پیروی ازوالدین باایمان تعریف بعمل آمده است.

 

دراصل ،اتباع از مومنین نیکوکار،گویا اتباع ازخودصاحب شریعت علیه السلام می باشد چنانکه قرآن وحدیث به این طرف اشاره وراهنمائی نموده اند.

عبدالجلیل: شما آیات قرآن تلاوت کردی ،امادرترجمه شما چه تضمینی است که صحیح باشند؟

مسعود:اشکال نداره جهت اطمینان، قرآن ترجمه شده را نگاه کن.

عبدالجلیل: من به ترجمه قرآن  مقلدان اعتمادندارم وترجمه شان را نمی پذیرم.

مسعود:عجب !توبرترجمه قرآن مقلدان اعتمادنداری ؟!آیا مجموعه حدیث آنان را می پذیری؟

عبدالجلیل: تاصدسال هرگز!

من مقلدان رامسلمان نمی دانم ،چگونه مجموعه حدیث آنها را قبول می کنم؟؟!

مسعود: آیا خبرداری که  گردآورندگان ذخیره احادیث نبوی مقلدبوده اند.مثل امام بخاری ((چنانکه خودنواب صدیق حسن خان که یکی ازمجددین وستارگان غیرمقلدین است

درکتاب الحطه نوشته اند که:

امام بخاری شافعی مذهب اند.

،امام مسلم ،

ابوداود ،

ترمذی ،

نسائی،

ابن ماجه،

بیهقی،

تمام این محدثین شافعی بوده اند .

ومحدث:

یحیی بن معین ،

یحیی بن سعیدالقطان ،

عبدالله بن مبارک ،

وکیع بن الجراح،

امام طحاوی ،

زیلعی ،

یحیی بن ابی زائده

وغیرهم حنفی مسلک بوده اند.

وقتی که ترجمه قرآن مقلدین نزدشما معتبرنیست ،پس بنابرچه دلیلی به ترتیب وتدوین مجموعه احادیث ایشان اعتماد می کنی؟

معاذالله !نزدشما مقلد گمراه ومشرک است ،چگونه برروایات محدثین مقلد عمل می کنی؟ درگنجینه ی کتب حدیث حتی یک حدیث را نمی توانی پیدا کنی که درآن راوی مقلد نباشد.

ادامه دارد…

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن