جماعت تبلیغ

جواب اعتراضات بر فضایل اعمال (۱)

متسلفین گمراه اعتراض دارند زمانی کہ حضرت شیخ الحدیث مولانا محمد زکریا کاندهلوی رح کتاب فضایل اعمال را نوشت ، متخصصین وپزشکان او را از نظر روحی و روانی بیمار تشخیص دادہ بودند.
در سال صفر ۱۳۷۵ھجری به خاطر یک مریضی  چند مدتی از کار و زندگی خانه نشین شدم
و من فکر کردم مه به جای این روزهاحداقل کار پر برکتی و مشغول باشم(فضایل اعمال ص۸حکایت صحابه رض)
جواب:
متسلفین برای تشویش ادهان عمومی واینکہ مردم را فریب دھند از
دروغ ، تحریف و فریبکاری کار میگیرند تا عوام را نسبت بہ علماء و کتاب فضایل اعمال بدبین کنند و این عبارت را بہ ھمہ کتاب نسبت می دھند اما دراین شبهه افکنی  ناکام میشوند.

چون این کتاب در یک بخش و آن ھم فقط از حکایت صحابہ نیست و در یک زمان نوشتہ نشدہ است:

حکایت صحابہ رض ….شوال۱۳۵۸ھ
فضایل القرآن….ذی الحجہ۱۳۴۸ھ
فضایل نماز….محرم ۱۳۵۸ھ
فضایل ذکر…شوال۱۳۵۸ھ
فضایل تبلیغ…….صفر۱۳۵۰ھ
فضایل رمضان….رمضان۱۳۴۹ھ

حضرت شیخ الحدیث فقط در زمان بیماری رسالہ ی حکایت صحابہ را نوشتہ بودند
و پنج رسالہ ی دیگر را در صحت و سلامتی نوشتہ بودند.
اما متسلفین با دروغ و فریبکاری ھمہ ی این رسایل را در زمان بیماری و آن ھم بیماری روحی و روانی نسبت می دھند کہ این یک دروغ بزرگ ھست….
هذابهتان عظیم
در حالی کہ شیخ الحدیث از نظر روحی و روانی سالم و تندرست بودند و بیماری ایشان چیزی دیگر بود کہ در عبارت (ایک مرض کے وجہ سے)(بہ خاطر یک بیماری) کہ خود شیخ الحدیث تصریح کردند کہ اون بیماری یک چیز دیگر بود(ج ۱ص۱۷۶کتاب اعتراضات بہ فضایل اعمال و پاسخ بہ آنھاص۲۵)

اما ما از متسلفین میپرسیم کہ کدام یک از حکایت صحابہ در فضایل اعمال مخالف قرآن و سنت ھست بیارید و ثابت کنید…   اگر ثابت نکردید این از کرامت شیخ الحدیث را می رساند و باید اعتراف کنید کہ ایشان بہ قول شما در حالت بیماری روحی و روانی  از بزرگترین رسالہ ھا را در باب حکایت صحابہ رض نگاشتہ اند
و اگر سالم و تندرست بودند فکر میکنید چکار می کردند…
↩ادامه دارد…

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن