مسائل ترک رفع یدین

چرادرنمازرفع یدین نمی کنیم؟ (۵)

اثبات منسوخ بودن رفع یدین درنماز
عَنْ مَالِكٍ عَنْ ابْنِ شِهَابٍ عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللهِ عَنْ أَبِيهِ «أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَرْفَعُ يَدَيْهِ حَذْوَ مَنْكِبَيْهِ إذَا افْتَتَحَ التَّكْبِيرَ لِلصَّلَاةِ».
ترجمه: امام مالک رض از ابن شهاب رض و وی از حضرت سالِم فرزند حضرت عبد الله بن عمر رض و وی از پدر بزرگوار خود روایت می کند که بی شک حضرت رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تنها در شروع نماز رفع يَدَيْن می کردند و بس. معارف السنن للبنّوری: ۲/۴۹۷

همچنین این حدیث شریف را امام العصر و فقيه و محدث و استاذ کبير حضرت مولانا محمد انورشاه کشميری ديوبندی  (متوفي ۱۳۵۲ هـ ق) در کتاب بی مثال خود در مورد رفع یَدَیْن «نَیْلُ الفَرْقَدَیْن» تخریج نموده است. مجموعة الرسائل للکشمیری: ۱/ ۳۰۵  نیل الفرقدین فی مسئلة رفع اليَدَيْن: ص ۱۴۷   محدث کبیر هند حضرت مولانا حبیب الرحمن اعظمی  (متوفی ۱۴۱۲ هـ) دربارۀ این حدیث می گوید: سَنَدٌ صَحِیْحٌ. سند این حدیث شریف صحیح است … و شکی در صحت این حدیث وجود ندارد.
تحقیق مسئلۀ رفع يَدَيْن: ص ۴۱ و ۴۲
↩ادامه دارد…

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن