پاسخ به شبهات فقهی

جواب ۱۴ اعتراضِ غير مقلدين. (۲)

اعتراض ۵- گذاشتن ستره بین یدی مصلی واجب است ولی شما اصلا به آن عمل نمیکنید؟

جواب حنفي :اوّلاً : وجوب ستره را از حديث صحيح صريح مرفوع غير معارض و غير مرجوح ثابت كنيد . در كدام حديث آمده است كه « گذاشتن ستره بين يدي مصلي واجب است»؟ دليل صحيح صريح مرفوع ارائه دهيد.هم‌چنين حديثي ارائه بدهيد كه يك ستره براي جماعت كافي نيست و بايد هر مقتدي ستره‌اي جداگانه داشته باشد.

ثانياً : آيا ديوار مسجد ستره نمي‌شود؟

آيا رسول الله صلي الله عليه و سلم داخل مسجد هم ستره نصب مي‌كردند؟! با سند صحيح آن را به اثبات برسانيد.

اعتراض۶- لخت شدن شانه مفسد نماز است ولی شما آنرا مفسد نمی دانید؟

جواب حنفي : در كدام حديث آمده است كه لخت شدن شانه مفسد نماز است؟ لطفا چنين حديث صحيح صريح مرفوعي ارائه بدهيد كه در آن آمده باشد , لخت شدن شانه مفسد نماز است؟

اولاً : شما ادعا كرديد كه لخت شدن شانه مفسد نماز است , بر اين ادعاي خويش دليلي صريح از قرآن پاك يا حديثي صحيح صريح مرفوع غير معارض و غير مرجوح ارائه دهيد.

ثانياً : تو بيچاره هنوز از فقه خودت خبر نداري كه لخت نماز خواندن هم نزد شما نماز را باطل نمي‌كند! يا كه خبر داري و آن را كتمان مي‌كني تا در روز قيامت با لگام آتشين لگام كرده شوي. نزد شما غير مقلدان اگر كسي شرمگاهش لخت باشد و نماز بخواند نمازش صحيح است و اگر كسي با كثافت‌ها هم نماز بخواند نمازش درست است.

رئيس غير مقلدان آقاي نواب صديق حسن خان مي‌نويسد : « و از اين جا دريافته باشي كه هر چيزي از عورتش در نماز نمايان شد , يا در جامه‌ي ناپاك نماز گذارد نمازش صحيح است…» عرف الجادي, ص۲۲

اعتراض ٧- اتصال بین فرض و سنت بدعت است باید کمی مکث شود؟

جواب حنفي : الحمد لله حنفيان با دعا كردن بين فرض و سنت فاصله مي‌اندازند. امّا بعد از فرض نشستن و تسبيحات فاطمي خواندن را از عمل خود رسول الله صلي الله عليه و سلم را با سند صحيح به اثبات برسانيد؛

زيرا نزد شما هر كار زماني قابل عمل است كه خود رسول صلي الله عليه و سلم آن را انجام داده باشد و اگر نه شما آن را بدعت مي‌دانيد .

اعتراض ٨- دو خطبه قبل از نماز جمعه بدعت مروان است در حدیث نیامده؟

جواب حنفي : اين دروغ غير مقلد است : در صحيح بخاري ج۱ ٬ ص ۱۲۷ آمده است : عن عبدالله قال : كان النبي صلي الله عليه و سلم يخطب خطبتين الحديث. حضرت عبدالله رضي الله عنه مي‌گويد : رسول الله صلي الله عليه و سلم دو خطبه مي‌خواند. و اين مطلب در صحيحين از حضرت ابن عمر و در صحيح مسلم از حضرت جابر بن سمره, و در كتب ديگر از ديگران نيز آمده است.فتواي شما نسبت به علامه وحيدالزمان غيرمقلد چيست كه مي‌گويد : و تسن فيها خطبتان كالجمعة . يعني در عيد دو خطبه سنت است همانطور كه در جمعه (دو خطبه سنت) است؟نزل الأبرار۱/۱۷۵) آيا او با اين ديدگاهش بدعتي است؟

↩ادامه دارد…

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن