اثبات تقلیدشرعی از مذاهب اربعه

علام برائت ازتدلیسات شمس الحق افغانی

دکترصالح بن عبدالله العبود ازطرف جامعه اسلامیه مدینه منوره ازتدلیسات شمس الدین افغانی اعلام برائت می کند.الدکتورصالح بن عبدالله العبود یعلن براءة الجامعة الٳسلامیة من تدلیس الشمس الأفغانی.

چندسال پیش در عربستانسعودی دوکتاب پخش ودر منظر عام قرارگرفتندیکی کتاب (عداء الماتریدیة للعقیدة السلفیة) که ازمکتب الصدیق طائف منتشرشد

نویسنده این کتاب مدعی است که نوشتارمذکور درواقع پایان نامه مدرک لیسانس وی از دانشگاه اسلامیه مدینه است

متاسفانه نویسنده این کتاب مرتکب خیانت علمی شده اتهامات گوناگونی را براین امام بزرگوار وارد ساخته است وبسیاری از اقوال بی اساس را به این مدافع بزرگ اهلسنت وپیروانش منسوب نموده وتلاش کرده باقیچی کاری عبارات، علماء و شخصیتهای علمی احناف را بدنام ومجروح کند.

کتاب دیگری که توسط این مدلس خائن نوشته شده (جهود علماء الحنفیة فی ابطال عقائد القبوریة) که از دار الصمیعی ریاض پخش شده است. که پایان نامه مدرک دکترای وی می باشد.نویسنده مذکوردراین کتاب بصراحت، امام اعظم رح وشاگردان رشیدش امام ابویوسف وامام محمد وعلمای دیگراحناف ،بالاخص

علمای دیوبند مانند مولانا انورشاه کشمیری ،مولانا قاسم نانوتوی وبقیه رانشانه ی نوک پیکان تنقید قرارداده وآنهارا قبوری ومشرک خطاب نموده است.

پس ازانتشار این دوکتاب زیرنظرجامعه اسلامیه ، اهل علم بخصوص علمای احناف طبعا بسیارناراحت و رنجیده خاطر ومتعجب شدند که چرا دانشگاه مدینه چنین مقالات عامیانه ومبنی برجهل مرکب را تایید نموده وبدون تحقیق به نویسندگانش مدرک صادرمی کند.ازآنجایی که دروغ ندارد فروغ ،تحریف وخیانت علمی یهودهیچ گاه پوشیده نشده است همینطور خیانت این مزدوران نیز پوشیده نخواهد شد.خدا را سپاس بیکران که جناب دکترصالح بن عبدالله العبودمدیر دانشگاه مدینه ،

دجل وخیانت این هردو کتاب را دریک مقاله آشکارنموده وازخیانت وتلبیس این لامذهب پرده برداشت.ایشان می نویسد: اسم این فردشمس الدین محمد اشرف پاکستانی است درسال ۱۴۰۵هج دراین جامعه ازکلیه حدیث فارغ شدندوجهت ادامه تحصیل درقسم دراسات العلیاثبت نام کردند وبرای نوشتن مقاله موضوع (الماتریدیة وموقفهم من توحید الاسماء والصفات)را انتخاب کردند.ازآنجایی که مجلس علمی دانشگاه ایشان را یک طلبه پاکستانی ومتعلق به اندیشه ماتریدی می دانستند فکرکردند که او یک تحقیق منصفانه با اسلوبی میانه ارایه خواهند.

چنانچه دراین رساله بخوبی عقیده ابومنصورماتریدی را بیان نموده است. ولی بازهم ایشان اجازه چاپ آنرا نداشتند.ودرمورد کتاب دوم هم همینطور .به هرحال نویسنده ،متن هردو کتاب را همرا اسم خودش تغییرداده وبه نام شمس الدین افعانی چاپ کرده است.

چنانکه این لامذهب خائن در کتاب جهود علماءمی نویسد: ٳنّ المذهب الحنفی أبعدها ،ای المذاهب الثلاثة المالکی والشافعی والحنبلی عن السنة والتحقیق .مذهب حنفی به نسبت سه مذهب دیگرمالکی ،شافعی وحنبلی ازسنت وتحقیق دورتراست.

دکترصالح بن عبدالله العبود پس ازنقل قول این لامذهب تحریرمی فرماید:یفهم من قوله هذا أنّ هذه المذاهب الفقهیة السلفیة بعیدةعن السنّة والتحقیق وأنّ الحنفی أبعدها ،وهذاکلام متعصب باطل لایقوله ٳلاّ جاهل مرکب ،وٳن ٳنتمی ٳلی السلفیة»ازاین عبارت (نویسنده خائن)فهمیده می شود که این مذاهب فقهی (چهارگانه)که ازسلف پیروی می نمایند ازسنت وتحقیق بدور هستند وحنفی ازهمه دورتراست.این سخنی است باطل که ناشی ازتعصب محض است کسی چنین حرفی را می گویدکه سواربرجهل مرکب باشد اگرچه خویش را به سلفیت نسبت دهد.

درپایان مقاله دکترصالح بن عبدالله می نویسد:الجامعة الٳسلامیة تبرأ ٳلی الله تعالی ثمّ ٳلی المسلمین ولاتهم وعامتهم من هذا التدلیس ومن الاسلوب المجافی للعلم النافع ومن هذا الجهل المعتمد وهو أمرمجافی ماکنّا نظنه به ،وقت طلبة العلم فی الجامعة ولا حول ولا قوة ٳلا بالله العلی العظیم》.دانشگاه اسلامی مدینه به بارگاه الهی خواستار بخشش است . ونزدهمه شخصیتهای علمی وتمام مسلمین، تبرئه وبیزاری خویش را ازاین فریب وتدلیس وازاین نوع سبکسری ونادانی اعلام می دارد .ما درزمان تحصیل وطلبگی این( مرد پوکیده مغز)ازعقیده اش مطلع نبودیم .

لاحول ولاقوة الا بالله العظیم

درپایان مدیرجامعه اسلامیه مدینه به همه ی ناشران عربستان هشدار دادند که هیچ کتابی را بدون تحقیق چاپ وانتشارندهند.ودر آینده نیزکتابی که تایید مجلس علمی جامعه اسلامیه مدینه درآن نباشد فاقد اعتبار است.

توجّه: اکنون لامذهبان وغیرمقلدان ازهمین آقا تقلید نموده بدون تحقیق تلبیسات وتحریفات شیطانی این مردک مطرود را هرکجا پخش می نمایند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن