نقد البانی

نیم نگاهی به تسویلات نفسانی شیخ ألبانی(۲)

نیم نگاهی به تسویلات نفسانی شیخ ألبانی.

قسمت دوم :

ایشان بعضی ازاحادیث صحیحین(بخاری ومسلم)را ضعیف قرارداده است.

نمی دانیم چرا چنین جرأتی را بخرج داده است!!!!!!!

ٳمام نووي دركتاب” التقريب” می گوید : إنّ أصَحّ الكتبِ بعدَ القُرآنِ الصحيحان ;البخاري ومسلم .

صحیح ترین کتابها پس ازقرآن بخاری ومسلم اند.

«وكتاب البخاري أصحهما وأكثرهما فوائد…»

وکتاب بخاری صحیح ترین ومفیدترین آنها می باشد.

ولی دراین شرالقرون که خواهشات نفسانی وتسویلات

شیطانی برمردم چیره شده است شیخ ألبانی باجسارت تمام، به ضعف بسیاری از

احاديث بخاري ومسلم داوری وحکم نموده است !!!!

معلوم نیست چگونه ایشان به خود ٳجازه داده است که

به کتب صحیحین بعد کتاب الله تعدی وگستاخی نماید.

وشگفتی که باعث تحیر و دهشت است  خودآلبانی  اعتراف می کند:

به اتفاق علماء مسلمین ،محدثین وغیره بخاری ومسلم صحیح ترین کتب پس ازکتاب  الله هستند. وازبقیه کتابهای حدیث ممتاز ویگانه اند بخاطر گردآوری أحاديث صحيح،

ودرج نکردن أحاديث ضعيف ومتون منكرة درکتابهایشان ، طبق قواعد محکم وشرایط دقيق.ودراین زمینه به موفقیتهای چشمگیری دست یافته اند که هیچ کسی پس از

آنان مانند ابن خزیمه ،ابن حبان

،حاکم وغیره  نتوانسته اند این موفقیت راحاصل کنند.

حتی مشهور شده است حدیثی را که شیخان(بخاری ومسلم)

یا یکی ازآنها آنرا تخریج نمایند

” فقد جاوز القنطرة ودخل في طريق الصحة والسلامة ”

ازپل (صحت وضعف) عبور کرده است ودرمسیرصحت وسلامتی وارد شده است.

بدون تردید اصل وقانون نزد ما همین است.

مقدمته لشرح العقيدة الطحاوية ص۱۴-۱۵ .)

خیلی جای تعجب است براین تناقض گویی وغرور کاذب.

اکنون تناقض گویی های  شیخ را روی صحنه می آوریم که چگونه بی مهابا به تضعيف احاديث صحيح بخاري ومسلم

پرداخته است.

نکته قابل توجه:

نزد غیرمقلدین ولامذهبان

حدیث ضعیف برابر ومساوی است باحدیث موضوع وساختگی;یعنی احادیثی که ذیلا ذکرمی شوند نزد آنان جعلی وساختگی هستند.

۱)- قال الله تعالى – في حديث قدسي – 🙁 ثلاثة أنا خصمهم يوم القيامة :رجل أعطى بي ثم غدر ، ورجل باع حرّا فأكل ثمنه ، ورجل ٳستأجر أجيرا فاستوفى منه ولم يعطه أجره )

رواه البخاري ( ۲۲۲۷

و ۲۲۷۰ ) .

ألباني در ضعيف الجامع ( ۴/۱۱۱ ) : می گوید: رواه أحمد والبخاري عن أبي هريرة ضعيف .

ودرکتاب إرواء الغليل ( ۵ / ۳۱۰ ) : می گوید:

( خلاصه اینکه  این إسناد ضعيف است ،

البته می توانیم احتمال بدهیم

که درحد حسن است ولی صحیح بودنش بسیار بعید به نظرمی رسد).

۲)- ( كان له (صلى الله عليه وسلم) فرس يقال له اللحيف )

رواه البخاري ( ۲۸۵۵ )

ألباني در ضعيف الجامع ( ۴/۲۰۸ ) این راویت را ضعیف

قرارداده است.

۳)- ( ترون ربكم عيانا كما ترون القمر ليلة البدر … )

رواه البخاري ( ۷۴۳۵ ) .

ألباني در ظلال الجنة ( ص۲۰۱ ) حديث رقم ( ۴۶۱ ) پس از گفتگوی طولانی می گوید 🙁 … بنابراین نفسم برای صحت این ( عيانا ) مطمئن نیست بخاطر تفرد أبي

شهاب  ؛ ازاین رو این منكر است یا لاأقل شاذ است ) .

۴)- ( لا يشربن أحد منكم قائما ، فمن نسي فليستقئ ) رواه مسلم ۱۱۶ (۲۰۲۶) .

ألباني در الضعيفة ( ۲ / ۳۲۶  : می گوید: ( بااین لفظ منكر است.

أخرجه مسلم في صحيحه من طريق عمر بن حمزة ) .

۵)- ( إن من شرّ النّاس عند الله منزلة يوم القيامة الرجل يفضي إلى امرأته وتفضي إليه ثم ينشر سرها)

رواه مسلم ۱۲۳ (۱۴۳۷) ،

ألباني در ضعيف الجامع ( ۲/۱۹۲ ) : می گوید :ضعيف ، رواه مسلم )

وهمچنین در إرواء الغليل ( ۷/۷۴ – ۷۵ ) ،

و غاية المرام ( ص۱۵۰ ) ،

همینطور در مختصر صحيح مسلم تعليق ( ۱۵۰ ) ،

و در آداب الزفاف ( ۱۴۲ )

این روایت را ضعیف شمرده است.

۶)- حديث ( إني لأفعل ذلك أناوهذه ثم نغتسل )

يعني الجماع دون إنزال.

رواه مسلم ۸۹ (۳۵۰) .

در الضعيفة ( ۲/۴۰۶ – ۴۰۷ )

گفته است ( ضعيف مرفوعا ) .

ودرادامه افزوده است که این سند به دو علت ضعيف است :

علت نخست :عنعنه ی أبي

الزبير است که وی مدلس است  إلخ ،

علت دوم :ضعف عياض بن عبدالرحمن الفهري المدني است …) إلخ .

?۷)- (لا تذبحوا إلا مسنّة إلا أن تتعسّر عليكم فتذبحوا جذعة من الضأن )

رواه مسلم رقم ۱۳ (۱۹۶۳) .

ألباني می گوید : ( رواه أحمد ومسلم و… و… ضعيف است.

نگاه شودبه ضعيف الجامع (

۶/۶۴ ) .

وهمچنین آنرادرکتاب إرواء الغليل به رقم ( ۱۱۳۱ ) ،

ونیزدرالأحاديث الضعيفة ( ۱/۹۱ ) ضعیف قرار داده است

سپس افزوده است : (بعدابرایم آشکارشد که من به پیروی از حافظ دچارتوهم شده ام واین حدیث مذکور را که  مسلم تخریج کرده اندو ایشان صحیح گفته اند مناسب است که در ردیف أحاديث ضعيف قرارداده شود … إلخ ) .

۸)- ( إذا قام أحدكم من الليل فليفتتح صلاته بركعتين خفيفتين )

رواه مسلم۱۹۸ (۷۶۸) .

ألباني درکتاب ضعيف الجامع ( ۱/۲۱۳ ) می نویسد: أحمد ومسلم این روایت نموده اند وضعيف می باشد  .

۹- ( لا تدخل الملائكة بيتا فيه كلب ولا تماثيل )

رواه مسلم ۸۷(۲۱۰۶) .

ألباني کتاب غاية المرام ( ص۱۰۴ ) : می نویسد:( صحيح دون قول عائشة( لا) فإنه شاذ أو منكر ).

۱۰- حديث : ( أنتم الغر المحجّلون يوم القيامة ، من إسباغ الوضوء ،فمن استطاع منكم فليطل غرته وتحجيله )

رواه مسلم

الباني در ( ضعيف الجامع وزيادته )( ۱۴ / ۲ برقم ۱۴۲۵ )می گوید : رواه مسلم عن أبي هريرة ( ضعيف بهذاالتمام ) .

۱۲- حديث :

( من قرأ العشر الاواخر من سورة الكهف عصم من فتنة الدجال ) .

آلباني در ( ضعيف الجامع وزيادته ) ( ۵ / ۲۳۳ برقم ۵۷۷۲ ) می گوید:

رواه أحمد ومسلم والنسائي عن أبي الدرداء( ضعيف ) ! ! .

۱۱- حديث ” من عادى لي ولياً فقد آذنته بالحرب… ..”

رواه البخاري

ألباني این روایت را در سلسلة الأحاديث الصحيحة

(۴/۱۱۱) ضعیف قرارداده است.

۱۲- حديث ” إنّ النّبي صلى اللّه عليه وسلّم صلى في كسوف ثماني ركعات في أربع سجدات …”

أخرجه مسلم .

ألباني درکتاب إرواء الغليل (۳/۱۲۹) به صراحت می گوید : ضعيف است اگرچه مسلم و

همراه او دیگران آنراتخریج

نموده اند .

?۱۳- (إنّ العبدَ ليتكلّم بالكلمة لا يلقي لها بالا يرفعه اللّه بها

درجات)

رواه البخاري

ألباني کتاب ” السلسلة الضعيفة و الموضوعة ” ( ۳/۴۶۳ ) می نگارد: من ;(الألباني) می گویم: این إسناد به دو علت ضعيف است .

نکته قابل توجه:

۱۴- هر سندی که درصحيح مسلم ، به روایت أبو الزبير المكي از حضرت جابر بن عبدالله بصورت  مُعَنْعَن (عن فلان عن فلان) روایت شده است ازنظر آلبانی ضعیف است. به دلیل اینکه ازنظروی

ابوزبیرمکی مدلّس است وسماع خویش را ازجابربه صراحت بیان نکرده است.پس طبق این دیدگاه آلبانی تعداد اسانیدی که توسط ابوزبیرمکی ازحضرت جابر در صحيح مسلم بصورت عنعنه روایت شده اند سی وپنج(۳۵) تا می باشند.

جهت تحقیق بیشتردراین مورد به سایت جهانی راه حقیقت قسمت هجمه وتعدی آلبانی به امام مسلم مراجعه شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن